Het schoolplein

Buiten spelen

De school aan de Velsenluststraat heeft twee schoolpleinen, een binnenschoolplein voor kleuters en een plein aan de voorkant van de school voor kleuters en klassen 1. Klassen 2 en 3 spelen op het GW Burgerplein. Klassen 4, 5 en 6 spelen op het Henegouwerplein.

Weer of geen weer, alle dagen spelen de kinderen in de pauze buiten. Ook gaat de juf of meester regelmatig wandelen met de leerlingen. In de buurt zijn vele speelplekjes en parken waar gebruik van gemaakt kan worden.

De schoolpleinen zijn aangelegd met financiƫle hulp van de gemeente, kinderopvang en ouderbijdrage. Het plein blijft in ontwikkeling en vraagt om onderhoud. We doen dit samen met ouders en groenexperts uit de buurt.

Januari 2024 hebben wij een subsidie ontvangen om ons schoolplein nog meer te vergroenen en duurzaam te maken. Uitvoering hiervan volgt in kalenderjaar 2024.

Schoolpleingroot